Artikler

Snapchat annoncering til den unge målgruppe

Snapchat har, siden dets oprindelse i 2011, været en utrolig populær platform for unge at bruge. Derfor kan der være meget brugbar viden at hente om sine kunder, hvis man har en ung målgruppe. Den unge målgruppe, som Snapchat primært har, er vokset op med telefonen i hånden. Derfor er det også en målgruppe, der bruger sine sociale medier mere end andre målgrupper.


Facebook og Instagram er især store tidsslugere for den unge målgruppe, men Snapchat er heller ingen undtagelse her. Snapchats brugere, bruger nemlig omkring 30 minutter om dagen på mediet. Altså, bruges der gennemsnitligt lang tid på mediet dagligt. Derfor kan Snapchat være et godt sted at starte sin annoncering, hvis man vil have fat i den unge målgruppe.

30

minutter

om dagen

Snapchat er en speciel platform. Det, Snapchat skiller sig ud ved i forhold til for eksempel Facebook, er, at kommunikationen på Snapchat er væk efter få sekunder. Du kan derfor ikke finde beskederne frem igen. Dette skaber en hurtig kommunikationsform, som oftest kræver hurtig respons. Det er samtidig også en let og enkel måde at kommunikere på og beskederne på Snapchat indeholder oftest ikke tung informationer.


Derfor er Snapchat et meget dynamisk socialt medie at bruge. Det er også det, der tiltrækker mange unge. Det vil altså også sige, at Snapchat er en hurtigt udviklende og voksende platform, som man hele tiden kan blive klogere på. Især med fokus på den unge målgruppe. Altså er der med Snapchat også gode fremtidsmuligheder i, i forhold til annoncering.

Snapchat i forhold til andre sociale medier

Snapchat annoncering er anderledes annoncering end den, der foregår på Instagram eksempelvis. Det skyldes, at man på Snapchat primært bruger billeder og videoer til at snakke med. Derfor er annoncerne på Snapchat visuelle, enten som billeder eller som små videoer. Fordelen ved denne form for annoncer er, at det er nemmere at give potentielle kunder information væsentligt hurtigere end ved tekst.


Ved at bruge Snapchat til annoncering er det kun fantasien, der sætter grænser for kreativiteten. Både fordi annonceringen her kan gøres visuel med billeder og videoer, men også på grund af Snapchats filtre. Mange virksomheder vælger netop at udnytte de filtre Snapchat har, som brugeren kan bruge på sine billeder og videoer. Herved bliver din annonce mere diskret og indirekte. Derfor er der altså mange måder at bruge Snapchat på i sin annoncering, som kan gavne din virksomhed.

Hvordan bruges Snapchat annoncering?

Copyright © SnapchatAnnoncering 2021. All rights reserved.