Snapchat Succes Story

i samarbejde med Snap og Rains.

Rains er et moderne livsstilsmærke som er etableret i Århus, Danmark. Baseret på en ny fortolkning af den klassiske regnfrakke, tilbyder Rains en bred vifte af vandtæt overtøj, tasker og tilbehør til den modebevidste forbruger. Inspireret af de skandinaviske vejrforhold og designtraditioner er Rains i den overbevisning, at funktionalitet ikke bør prioriteres på bekostning af design. Rains produkter er skabt til at modstå al slags nedbør, alt imens de afspejler nuværende modetendenser.


Rains ledte efter muligheder for at udvide deres rækkevidde til en unik og anden målgruppe, og dermed opnå ’incremental reach’. I samarbejde med Obsidian Digital og Snapchat gik Rains efter at skabe en fordybende fuldskærmsoplevelse for at generere køb deres nøglemarkeder.

Historien

Løsningen

Rains brugte Snap annoncer til at drive trafik og konverteringer på deres websted. De fulgte best practise iforhold til kreativer ved at bruge korte videoer, der havde deres produkter i centrum, hvilket gjorde det oplagt for Snapchatters at swipe op. Ved at kombinere stærke CTA'er og musikdrevne annoncer fik Rains et positiv resultat i deres første måned, hvilket fik dem til at øge deres budget.


Rains målrettede mere end 10 lande baseret på en bred datadrevet målgruppe, der kun var opdelt efter alder, hvilket betyder, at de var fuldt fokuseret på push kampagner. For at opretholde deres høje performance oprettede Rains løbende nye annoncer og testede flere designs i deres katalogsalg fra det danske værktøj, Confect.io.


Rains begyndte at bruge Story Ads og så hurtigt dette annonceformat som deres bedst performende. Story Ads var en kæmpe succes til at fremvise bredden og dybden af Rains produktlinjer og engagere sig med et publikum med højt purchase-intent.

Resultatet

Rains oplevede positive resultater lige fra starten. Sammenlignet med deres marketingindsatser på andre sociale medier, så Rains kun grund til at skalere deres Snapchat-opsætning.


Ved at sammenligne deres performance med andre sociale medier så Rains, at Snapchat havde en 12,6% lavere CPA (Pris pr. konvertering) og en 17,25% højere ROAS (Afkast).

Snapchat annoncering gjorde det muligt for os at nå ud til en unik målgruppe. Story Ads giver os mulighed for at fortælle en historie gennem flere klip. Implementeringen af Snapchat i vores marketingmix har været en succes.

Mai Raunstrup Laursen / Social Media Responsible

Copyright © SnapchatAnnoncering 2021. All rights reserved.