Snapchat Succes Story

i samarbejde med Snap og Rains.

Med udspring i Aarhus er Rains blevet synonymt med udpræget slidstærkt overtøj, kendetegnet ved en slank, strømlinet æstetik. De nægter at ofre design for funktionalitet, og har unægteligt sat kryds i begge kasser - derved placerer de sig på et eftertragtet sted på livsstilsmarkedet.


Ivrige efter at øge brandkendskabet blandt nye målgrupper, skalere sin rækkevidde på internationale markeder og i sidste ende drive webstedskonverteringer, samarbejdede Rains for nylig igen med Snapchat. Motivationen for denne beslutning kom fra Obsidian, brandets bureau, der identificerer Snapchat som en værdifuld tilføjelse til Rains’ marketingstrategi efter en vellykket test periode.


Med målretning mod 18-50-årige af alle køn i USA, Storbritannien, Frankrig, Italien, Danmark, Tyskland og Sverige, dedikerede brandet sig til at skabe en positiv ROAS i kombination med et forstærkende brandinitiativ.

Historien

Ved at genkende den rolle, en fuldskærmsoplevelse spiller i understøttelse af branding og præstationsmål, tog Rains beslutningen om at udnytte AR-objektivet til maksimal effekt – som opfordrer Snapchattere til at engagere sig.


Brandet var ivrige efter at nå ud til det størst mulige publikum, og valgte derfor en bred målretning uden ekskluderinger. Yderligere blev dette optimeret mod køb ved anvendelse af Target Cost som budstrategi.


I løbet af kampagnen formede sig et mønster, som viste at de markeder, der genererede flest impressions også førte til den højeste ROAS og antal af konverteringer.

Løsningen: AR-Linse

Lensen opnåede en af de bedste ROAS for Rains inden for tidsperioden, hvor kampagnen fik 2,93x ROAS, 3.308 saves og 17.072 shares.


Med AR-Lensen, som gav en mærkbar indvirkning på nye markeder, har Rains truffet beslutningen om at fortsætte med at inkludere det i sin markedsføringsstrategi.

Resultaterne

Vores motivation for at skabe en AR-Lens i vores Snapchat-annoncering var at kombinere en konverteringsannonce med engagerende bevidstheds indhold. Vi så et uventet engagements niveau fra vores publikum, som gemte og delte en stor mængde billeder ved at bruge vores AR-Lens. Alt i alt, vil vi helt sikkert benytte os mere af AR-Lens i fremtiden.

Kasper Kjærgaard Nielsen /E-handelschef

Copyright © SnapchatAnnoncering 2021. All rights reserved.